Lene Kattrup

Artikler. Debatindlæg. Foredrag

Åbent brev til Det Konservative Folkeparti

10. juni 2016

Hillerød: I Hillerød Kommune har en konservativ borgmester med støtte fra Socialdemokraterne og Fælleslisten (Enhedslisten/venstrefløjen) pålagt et stort mindretal af husejere at separatkloakere deres grunde. Disse 3200 husejere er dermed hver især blevet pålagt en særskat på mellem halvtreds og hundredetusind kroner. Hvor er de konservatives løfter, om ikke at pålægge husejerne yderligere skatter i denne sammenhæng?

Det er specielt venstrefløjen, der har ønsket dette tiltag. Kan det Konservative Folkeparti lægge navn til en borgmester, der fører en sådan politik? Er de Konservative et parti, hvor magten tæller mere end ideer og holdninger? Er det et parti, hvor man er villig til at føre venstrefløjspolitik, blot man kan iklæde sig magtens symboler.

Dette indlæg med disse spørgsmål sendes også direkte til Søren Pape Poulsen, Brian Mikkelsen, Naser Khader og Mette Abildgaard med anmodning om svar.

På vegne styregruppen for borgere mod tvungen separatkloakering på privat grund (også kaldet 8-mandsgruppen)

Jens Gammeltoft

Smedievej 121, Hillerød